خبرها
صفحه اصلی   /   خبرها   /   دسته‌بندی: خبرهای داخلی بنیاد محقق طباطبائی
همایش رونمایی از اثر جدید علامه امینی، برگزار می شود
سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 ساعت 02:31 ب.ظ
بنیاد محقق طباطبایی همایش رونمایی از کتاب المقاصد العلیة را برگزار می کند. این اثر در روز چهاردهم اردی بهشت با قرائت پیام آیة الله العظمی سبحانی و سخنرانی تنی چند از محققان و با حضور اهل قلم و پژوهشگران حوزه دین، رونمایی خواهد شد.
انتشار کتابی تازه از علامه امینی (ره)
جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 01:46 ب.ظ
المقاصد العلیة في المطالب السنیة، کتابی است که علامه امینی رضوان الله علیه، آن را در حدود شصت سال پیش از این نوشته و اکنون برای اولین بار منتشر شده است. این اثر در بیان تفصیلی چهار آیه از آیات قرآن کریم تألیف شده است.
اولین اثر انتشارات بنیاد محقق طباطبائی، برگزیده کتاب فصل شد
دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 01:15 ب.ظ
بیست و دومین دوره کتاب فصل، از کتاب فضائل أمیرالمؤمنین علي بن أبي طالب نوشته احمد بن حنبل به تحقیق سید عبدالعزیز طباطبائی، به عنوان اثر برگزیده تجلیل کرد.
فضائل أمیرالمؤمنین علي بن أبي طالب علیه السلام تألیف احمد حنبل منتشر شد
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 11:55 ق.ظ
این کتاب که با تحقیق سید عبدالعزیز طباطبائی منتشر شده است، به عنوان اولین مجلد از مجموعه آثار محقق طباطبائی از سوی این بنیاد منتشر شده است.
گزارش نشست «خدمات علمی و آثار محقق طباطبائی»
جمعه 8 مهر 1384 ساعت 04:22 ق.ظ
هفتم مهرماه ۱۳۸۴ هـ.ش.، دومين نشست علمی انجمن پژوهشهای نسخ خطی، با عنوان «خدمات علمی و آثار محقق طباطبايی ـ تصحيح تحقيق و فهرستنگاری نسخ خطی» در کتابخانه محقق طباطبايی در قم برگزار شد.
اين مراسم با حضور جمعی از محققان، صاحبنظران و پژوهشگران نسخ خطی و مصححان متون کهن، با هدف تجليل از مقام علمی و بررسی جايگاه ارزشمند ميراث برجای مانده از مرحوم علامه محقق استاد سيد عبدالعزيز طباطبائی يزدی برگزار گرديد.