خبرها
صفحه اصلی   /   خبرها   /   همایش های فرهنگی و نشست های علمی   /   چاپ نسخه‌برگردان نسخۀ صحیفه سجادیه به خط کفعمی رونمایی شد
دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 11:38 ق.ظ
چاپ نسخه‌برگردان نسخۀ صحیفه سجادیه به خط کفعمی رونمایی شد
چاپ نسخه‌برگردان نسخۀ صحیفه سجادیه به خط کفعمی رونمایی شد
چاپ نسخه‌برگردان نسخه‌ای نفیس از کتاب شریف صحیفۀ سجادیه، به خط عالم جلیل القدر جناب ابراهیم بن علی کفعمی (ره)، در مشهد مقدس رونمایی شد.
این نشست با حضور علما و اندیشمندان و فرهنگیان و صحیفه‌پژوهان، حضرت آیة الله سیدان، نمایندگان بیوت مراجع، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از اساتید و علمای حوزه علمیه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار شد. این کتاب از سوی بنیاد محقق طباطبائی و با همکاری مرکز اسناد و کتابخانۀ ملی منتشر شده است.
محقق ارجمند جناب سید محمدحسین حکیم که پژوهش گسترده و دقیقی دربارۀ تاریخ صحیفۀ سجادیه و اسناد و روایات آن و بررسی نسخۀ کفعمی انجام داده است در طی سخنرانی خود، به بیان نکات و ویژگی‌های این نسخه پرداخت.
سید رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی نیز در سخنرانی خود، به اهمیت این نسخه و سابقۀ حضور آن نزد علمای شیعه هند اشاره کرد.
کتابی با عنوان «چهار مقاله دربارۀ صحیفۀ سجادیه» نیز که به همین مناسبت از سوی دو ناشر کتاب، منتشر شده بود، به حاضران ارائه شد که در آن خصوصیات این نسخه و بررسی انتقادی پژوهشی که به همراه نسخه منتشر شده است منعکس شده است.
منبع: سرویس خبر بنیاد محقق طباطبائی
همچنین نگاه کنید
الصحیفة السجادیّة الکاملة الصحیفة السجادیّة الکاملة
ابراهیم بن علی عاملی کفعمی ابراهیم بن علی عاملی کفعمی
سید محمدحسین حکیم سید محمدحسین حکیم
آخرین خبرها