اسناد
صفحه اصلی   /   منابع کتابخانه   /   اسناد   /   نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به استاد محمدتقی دانش پژوه در تهران
نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به استاد محمدتقی دانش پژوه در تهران
نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به استاد محمدتقی دانش پژوه در تهران
عنوان: نامه محقق طباطبائی از نجف اشرف به استاد محمدتقی دانش پژوه در تهران
زبان: فارسی
نویسنده: محقق طباطبائی
مخاطب: استاد محمدتقی دانش پژوه
تاریخ کتابت: ۱۵ فروردین ۱۳۵۰ش.
مجموعه اسناد: اسناد محقق طباطبائی
15/1/1350

بسمه تعالى

سرور محترم،

سلامت و صحت آن جناب را پيوسته خواستارم اميد آنكه ملالى نباشد. بنده هم بحمد الله چندى است به نجف اشرف وارد، مشغول انجام وظائف هستم هر امر و فرمايش باشد مرقوم خواهيد فرمود.
استدعا دارد فورى دستور فرمائيد از مجموعه خطى شماره 1044 كتابخانه مركزى كه در فهرست كتابخانه، ج2، ص 577 و مجلد پنجم، ص 1661 معرفى شده فيلم بردارى و فرستاده شود و هم چنين از نسخه شرايع، شماره 702 كه در فهرست كتابخانه مركزى، جلد پنجم، ص 1928 معرفى شده فيلم بردارى شود. اين دو فيلم را دستور فرمائيد كه فروى حاضر كنند و همين كه آماده شد به تلفن شماره (52728) به آقاى كلباسى تلفن فرمائيد بيايند وجه آن را پرداخته فيلم ها را گرفته به ما برسانند. خيلى ممنون مى شوم.
ديگر اينكه در چند ماه پيش خزانه غرويه را باز كردند و آقاى آقا سيد احمد اشكورى را براى شناختن كتاب هاى موجود در آنجا بردند در حدود هشتاد جلد كتاب موجود بود كه همه را ايشان صورت كرده و همه در دفتر اوقاف ثبت شد. تقريبا همان هاست كه محفوظ در جلد پنجم مجله معهد مخطوطات فهرست كرده است با قدرى كم و زياد و از جمله محيط اعظم سيد حيدر آملى يك مجلد به خط خود او موجود است و فعلا در نقشه اين هستيم كه از همه اين كتاب ها عكس بردارى كنيم.

نمى دانم از فهرست هاى كتابخانه ظاهريه كدام ها را داريد تا بقيه را اگر لازم باشد بفرستم. زياده عرض نيست.

عبدالعزيز طباطبايى


اگر نسخه از درايه شهيد ثانى بهتر از اين نسخه سراغ داشتيد آن را هم لطفا عكس بردارى فرمائيد موجب مزيد تشكر خواهد بود. آقاى افشار را سلام برسانيد. آقاى امينى سلام مى رسانند.

منتشر شده در مجلد سوم حديث عشق، به كوشش نادر مطلبى كاشانى و سيد محمدحسين مرعشى، ص ۵۹۲، كتابخانه مجلس شوراى اسلامى، تهران، ۱۳۸۲