اسناد
صفحه اصلی   /   منابع کتابخانه   /   اسناد   /   نامه دکتر سید حسین مدرسی طباطبائی به محقق طباطبائی
نامه دکتر سید حسین مدرسی طباطبائی به محقق طباطبائی
نامه دکتر سید حسین مدرسی طباطبائی به محقق طباطبائی
عنوان: نامه دکتر سید حسین مدرسی طباطبائی به محقق طباطبائی
زبان: فارسی
نویسنده: دکتر سید حسین مدرسی طباطبائی
مخاطب: محقق طباطبائی
محل نگهداری: بنیاد محقق طباطبائی، قم
تعداد برگ: ۱
شماره نسخه: ۴۱
تاریخ کتابت: ۵ رجب ۱۴۱۰ق.
مجموعه اسناد: اسناد محقق طباطبائی
بسم اللَّه تعالى‏
۵ رجب ۱۴۱۰

سیّدى و مولاى. ژانویه امسال بر خلاف امیدى که داشتم به خاطر تنهایى خانواده توفیق سفر به ایران و تجدید دیدار دوستان و موالى کرام دست نداد. لاجرم دیگر باید منتظر تابستان شد که بتوان با همراه آوردن فامیل یک دو ماهى ایران بود. هر چند شاید ایام ذیحجّه و محرّم که بنده ایران هستم سرکار و اکثر دوستان به خاطر سمینار امیرالمؤمنین در لندن باشید؟
غرض از تصدیع جز تجدید مراتب ارادت و استفسار از حال شریف، استطلاع همین نکته بود که چون تا آن زمان چند ماهى باقى است اگر کتاب یا عکسى مورد حاجت است مرقوم فرمایند که در این مدت اقدام شود تا عند التشرّف حضور عالى تقدیم گردد. از جمله سال قبل لیست ده رساله از ابن فهد حلّى را که در مجموعه طبع شدۀ کتابخانه آقاى مرعشى نیست با اماکن وجود آن به آقاى حاج سید محمود دادم و پیشنهاد کردم که به عنوان مجلّد دوّم آن مجموعه نشر شود. چند رساله از آن جمله عجالتاً فقط در نسخه دانشگاه لس آنجلس قابل حصول است. به خاطر دارم که خدمت حضرت عالى این مطلب مذاکره شد و فرمودید که براى تحصیل میکروفیلم آن از طریق آیت اللَّه زادۀ عظمى که مقیم آن دیار است اقدام خواهید کرد. خواستم استفسار کنم که اگر اقدامى نشده است در صدد باشم.
مطلب دیگر آن که گویا پارسال از حضورتان راجع به نسخه مجلس از نهایة المرام في علم الکلام علّامه استفسار کردم که تا کجاى کتاب را دارد یعنى دقیقاً به چه مبحثى از کلام ختم میشود. در نامۀ اخیر اشاره‌‏اى به این مطلب نفرموده بودید. چهار پنج بار هم به کتابخانه مجلس تلفن کردم و به آقاى حائرى دسترسى پیدا نشد. ممنون میشوم اگر اطّلاعى به دست آوردید چند کلمه‏‌اى مرقوم بفرمائید.
مطلب دیگر آنکه یک کتابفروش لبنانى مقیم قبرس از راه یکى از آشنایان نسخه ابلیسیه را براى تجدید طبع طلبیده است. بنده چون از نسخۀ مصحّح که خدمتتان دادم و به بیروت ارسال فرمودید نسخه‌‏اى ندارم موضوع را به تابستان احاله دادم. حال اگر مسافرى براى آن دیار داشتید که بتواند آن نسخه را به شرط بقاء در دار الفناء بیروت به قم بازگرداند موجب امتنان خواهد شد.

با تجدید تحیات
حسین مدرّسى‏